· 

NAGRODA DLA UBOWCA ZR Ramóna (Mundka) SSetKh von Stefan KOSIEWSKI spolszczony wiersz Raymona (Ray'a) Durema

sowamagazyn.blogspot.com/2021/12/na-zydowina-giertycha-romana.html

 

NAGRODA
Złoty zegarek dla agenta FBI, który śledził mnie przez 47 lat.

Cóż, stary kapusiu.
wygląda na to, że
wyprowadziłem cię w kilka miłych, ślepych alejek,
zabrałem cię na parę wycieczek do Meksyku,

na łowienie ryb we wysokich Górach Sierra,
jazz we Filharmonii.
Obserwowałeś mnie przez całe swoje życie,
ubrałem twoją żonę,

maturę dałem twoim dwóm synom,
Cóż dobrego z tego wynikło?
Słońce wschodzi każdego ranka.
Widziałeś kiedyś, jak kupuję Asystenta Prezydenta?

czy zamykam szkołę?
Albo pożyczam pieniądze Trujillo?
Czy przyłapano mnie kiedykolwiek na manipulowaniu cenami samolotów?
Kupiłem trochę whiskey po godzinach w L.A.

ale szef dostał swoją zapłatę.
Nie zabiłem Koreańczyków
ani czternastoletnich chłopców w Mississippi.
Nie zbombardowałem Gwatemali,

i nie pożyczałem broni, aby strzelano z niej do Algierczyków.
Przyznaję, że zabrałem murzyńskie dziecko
do wychodka dla białych w Teksasie,
tylko że to była moja córka, trzyletnia

która musiała się wysikać...
a ja nie wiedziałam doprawdy, co zrobić,
Chciałbyś?
widzieć, jestem taka leciutka, że nie wypada mi

chodzić do ubikacji dla kolorowych;
Moja córka jest brązowa, a lud Teksasu marszczy na to brwi.
Nie wiem po prostu, jak pójść do toalety we wolnym świecie!

 

No, cóż? Stary ubowcu z SB (old FBI man)

zrobiłeś wszystko, jak najlepiej
załatwiłeś mi negatywnie parę posad w życiu
wystraszyłeś kilku panów ziemi (En-ki),
Sprawiłeś, że trudzę się za chlebem,
ale nie padłem trupem.
I nim to wszystko się zakończy,
być może pociągnę jeszcze twoim tropem!

 

vk.com/photo467751157_457244792
z angielskiego przełożył Andrzej Szuba: RAY DUREM 1915-63, NAGRODA Złoty zegarek dla człowieka z FBI, który chodził za mną przez 25 lat, smar - studencki magazyn reporterski. Katowice 1974, s.7.

 

Zniweczona Rzeczywistość

NAGRODA DLA UBOWCA ZR Ramóna (Mundka) SSetKh von Stefan KOSIEWSKI spolszczony wiersz Raymona (Ray'a) Durema
Zniweczona Rzeczywistość · 06. Dezember 2021

NAGRODA DLA UBOWCA ZR Ramóna (Mundka) SSetKh von Stefan KOSIEWSKI spolszczony wiersz Raymona (Ray'a) Durema

https://aaregistry.org/poem/award-by-ray-durem/ A Gold Watch to the FBI Man who has followed me for 25 years. Well, old spy looks like I led you down some pretty blind alleys, took you on several trips to Mexico, fishing in the high Sierras, jazz at the Philharmonic. You’ve watched me all your life, I’ve clothed your wife, put your two sons through college, what good has it done? the sun keeps rising every morning. ever see me buy an Assistant President? or close a school? or lend money to Truj

 

 

vk.com/album467751157_280808842

smar - studencki magazyn reporterski

Zarząd Wojewódzki Socjalistycznego Związku Studentów Polskich. Katowice grudzień 1974 r. Wydanie specjalne, cena 1 zł.
Redaguje Zespół Klubu Dziennikarzy Studenckich przy Komisji Propagandy ZW SZSP
Katowice ul. 3 Maja 7 tel. 371-49
w składzie: Tadeusz Biedzki, Anna Kujawska, Jerzy Milewski, Michał Ogórek, Witold Turant, Ryszard Wyszyński
Druk: Częstochowskie zakłady Graficzne, Al. N..
7 zdjęć |

 

dawno zjedliśmy zawieszenie broni - popas

tak ostrych niegdyś w wędzidłach

zmienił się w karki spuszczone po sobie

jak chorągwie na deszczu

 

klangor wyciąga nam nogi poziomo

nisko nad ziemią tańczymy kozaka

w ciasnym pokoju i w ciasnych

butach uwiera rota

 

vk.com/photo467751157_457244794

Nisko nad ziemią von Stefan Kosiewski

 

https://sowafee.jimdofree.com/2021/12/06/nagroda-dla-ubowca-zr-ram%C3%B3na-mundka-ssetkh-von-stefan-kosiewski-spolszczony-wiersz-raymona-ray-a-durema/