· 

OLIMP FO305 von Stefan Kosiewski CB1

 

Olimp

 

Sport jest dla plebsu, panie Kosiewski - strofuje
uśmiechem w oczach nauczyciel łaciny Mikołajczak
napominając o zadaniu wyrażania się wierszem,
które ma skupić jego wnętrze, studenta semestru
 

 
pierwszego filologii polskiej w Sosnowcu, po debiucie
prasowym 40 lat temu w dwutygodniku kulturalno-
społecznym Poglądy w Polsce zamienionej na PRL
przez komunistów z nadania Związku Sowieckiego
  


jestem/ Ich bin/ I am, który jestem ze zadaniem
życiowym po to, żeby jestem twoje ujrzało się
w lustrze mojego bycia poetą na tym świecie
i mówienia tobie a światu: jesteś, bo ja jestem
  


w Soczi prezydent Putin pokazuje się w dresie
czerwonym/ krasnym z napisem: Rosija na plecach
młody i silny, jak ja jestem silny w mówieniu o nas
i o polityce z nauczycielem łaciny; widzę go ciepło

 

we wspomnieniach, które widzą mnie, albowiem także
już mam sześćdziesiąt lat, jak Tomas Tranströmer,
kiedy pisze o młodości równanej przez Poetę Szwecji
do jasnej smugi światła komety w książce sygnowanej
  


dla mnie w Niemczech dłonią naznaczoną stygmatem
nie choroby, ale uszczerbku na zdrowiu i widzę tę dłoń
odbija się w lustrze lunety wymierzonej w księżyc przez
chłopca, który zwija ją z rur brystolu i z dwóch soczewek
 

  

zaszywanych białą nitką, aby nie wypadły przy łapaniu
ostrości kraterów ustawianej dłońmi chłopca, który dla
całości maluje obie rury złotą farbą plakatową i w złocie
odbijają się kocie łby Węgrody i trakt ulicy Wąskiej nocą
  


wypełnioną wypatrywaniem rzeczy i zjawisk, o których
Shakespeare mówi w teatrze the Globe, ja zaś widzę dziś
ten budynek w Czeladzi z pokładu łodzi wiozącej turystów
Tamizą, w której przegląda się Mój Teatr, panie magistrze.
 


http://sowamagazyn.blogspot.com/2014/02/olimp-fo305-delfin-von-stefan-kosiewski.html?view=sidebar
https://shoudio.com/user/sowa/status/11385

Cui bono 1

http://sowa-magazyn.blogspot.com/2020/07/rede-prof-dr-christoph-hueck-demo.html