· 

THOMAS VON KEMPEN 3.24 M457 PDOXVII SYN PADA NA 14 HA ZIEMI ORNEJ PDO666 GOMB-ROWICZ NA BIS FASCYNACJA OBŁĘDEM von Stefan Kosiewski

PDO666 IMG_20190524_150641 8

Thomas von Kempen 3.24


Idź za Chrystusem. Nie troszcz się o innego.
Co cię obchodzi to, albo tamto? Idź za mną
Co cię obchodzi, co tamten mówi, albo robi?
Nie potrzebujesz wstawiać się za innymi, ale

za siebie musisz złożyć rozliczenie. Zatem
co ty się mieszasz do spraw Gulbinowicza?
Ja znam każdego; widzę wszystko, co ma miejsce
pod Słońcem; wiem, co jest z każdym, co myśli

czego chce i dokąd sięgają jego zamiary.
Dlatego należy wszystko pozostawić mnie:
ty sobie pozostań w spokoju i pozwól
geszefciarzowi robić geszefty, ile chce

Wszystko, co zrobi, albo zechce rzec
spadnie na niego z powrotem, ponieważ
on nie może mnie oszukać. Nie przejmuj się
wydźwiękiem wielkiego Nazwiska, przyjaźnią

wszystkich ludzi, miłością człowieka.
Z tego rodzi się tylko odwrócenie uwagi
i ciemność w sercu twoim Chętnie przemówię
do ciebie a zakryte odsłonię, jeżeli troskliwie

czekając na moje przyjście drzwi swego serca
będziesz chciał dla mnie otworzyć. Zostań więc
spokojny i czujny w modlitwie
upokorzony we wszystkim


Stefan Kosiewski